Stampa med fötterna in på DuvTeaterns 

Estradmuseum

 


Välkommen till en helt ny värld!

Välkommen till DuvTeaterns Estradmuseum!

 

DuvTeaterns Estradmuseum är ett teatermuseum

där du möter berättelser ur DuvTeaterns teaterföreställningar.

Estradmuseet är öppet 12 september - 10 oktober 2021

i DuvTeaterns Studio på Georgsgatan 18 i Helsingfors. 

 

Du kan köpa biljetter på NetTickets webbsida. 

Klicka på länken till biljettförsäljningen:

netticket.fi/estradmuseum 

 

Du kan också köpa din biljett genom att ringa NetTicket

Telefon: 0600 399 499

Samtalet kostar 1€ per minut mera än ett vanligt samtal.

 

Estradmuseet är litet 

så endast några personer kan besöka museet samtidigt. 

Därför ska du boka plats i förväg.

Du kan välja mellan att besöka museet på egen hand 

eller gå på en guidad tur genom museet.

Guidade turer ordnas på både svenska och finska.

En guidning ordnas också på finskt teckenspråk.

 

En guidad tur
Under en guidad tur berättar museets guider om utställningen.

Du får också träffa museets vakt eller andra som jobbar i museet.

Efter guidningen får du titta på utställningen på egen hand.

Du har 1 timme tid i museet.

Priset för en guidad tur är 10-15 €.

 

Ett museibesök
Under ett museibesök bekantar du dig med utställningen

på egen hand.

Du har 40 minuter tid i museet.

Priset för ett museibesök är 5 - 7€.  

 

Här är en kort film som presenterar DuvTeaterns Estradmuseum:

 

 

Estradmuseet har skapats av DuvTeatern tillsammans med 

Johanna Latvala som byggt museet, 

Elina Sarno som gjort dockorna,

Paula Lehtonen som gjort videomaterialet,

Andreas Lönnquist som planerat ljudet

Markus Fagerudd som skapat musiken

och Anna Sinkkonen som har skapat kostymerna.