Stampa med fötterna in på DuvTeaterns 

Estradmuseum

 

DuvTeaterns Estradmuseum är ett teatermuseum

där du möter berättelser ur DuvTeaterns teaterföreställningar.

Estradmuseet hade öppet 12 september - 10 oktober 2021

i DuvTeaterns Studio på Georgsgatan 18 i Helsingfors. 

 

För tillfället är museet stängt.

 

Estradmuseum har nu stängt,

men under hösten kunde man besöka museet på egen hand 

eller gå på en guidad tur genom museet.

Guidade turer ordnades på både svenska och finska.

En guidning ordnades också på finskt teckenspråk.

 

Här är en kort film som presenterar DuvTeaterns Estradmuseum:

 

 

Estradmuseet har skapats av DuvTeatern tillsammans med 

Johanna Latvala som byggt museet, 

Elina Sarno som gjort dockorna,

Paula Lehtonen som gjort videomaterialet,

Andreas Lönnquist som planerat ljudet

Markus Fagerudd som skapat musiken

och Anna Sinkkonen som har skapat kostymerna.