Foto ur föreställningen, Två personer dansar.

 

Hösten 2018

Sagor och sånger i november

 

I november 2018 visade DuvTeatern en föreställning som hette "Sagor och sånger i november".

Musikgruppen Resonaarigroup och kören Girls'n Qvinns var också med i föreställningen.

Föreställningen spelades två gånger samma kväll på G18 i Helsingfors.

 

DuvTeatern

Alla skådespelare dansar.

 

Resonaarigroup

bild på Resonaarigroup som spelar keyboard och trummor.

 

Girls'n Qvinnskören Girls'n Qvinns sjunger.

 

 

TRYCK HÄR FÖR ATT SE MER BILDER FRÅN FÖRESTÄLLNINGEN

 

 

Föreställningen hade två delar.

Den första delen hette "Drömmar och arbete". I den blandades sagor, dans och musik. DuvTeaterns skådespelare uppträdde med sagor som de själva hade skrivit om sina drömyrken. Resonaarigroup spelade musiken i föreställningen.

Den andra delen hette "När broarna brister". Det var ett sånguppträdande av kören Girls'n Qvinns från Raseborg. Kören uppträde med fyra sånger. Texterna i sångerna är skrivna av DuvTeaterns skådespelare och musiken är gjord av Emma Raunio. 

 



 


 

Georgsgatan 18
00120 Helsingfors, Finland

info@duvteatern.fi
+358 50 351 2388