Sense of Hope är en dansföreställning som DuvTeatern har gjort i samarbete med Carl Knif Company.
Sense of Hope visas på Åbo Svenska Teaters stora scen
lördagen den 13 maj kl.18.
Föreställningen är en del av en teaterfestival som heter FinFringe som ordnas i Åbo i maj.
Klicka här för att komma till teaterfestivalen FinFringes hemsida.
Via den sidan kan man köpa biljetter till föreställningen.
Se Sense of Hopes trailer här.
I trailern och föreställningen är den text som talas på engelska.
Trailer av Jonatan Sundström
Sense of Hope betyder ungefär "En känsla av hopp". I den här duetten dansar Emil Nordman och Eero Vesterinen. Den handlar om Emils upplevelser av att vara ensam och känna sig utanför, men föreställningen vill ändå ge en känsla av ljus och hopp.
Carl Knif har gjort föreställningens koreografi tillsammans med Emil Nordman.
Janne Hast har planerat ljudet.
Joonas Tikkanen har planerat utrymmet och ljuset.
Karoliina Koiso-Kanttila har planerat kostymerna.