I DET STORA LANDSKAPET

Satumainen perhekronikka

 

 

I det stora landskapet on kertomus perheestä ja perheen historiasta. Näytelmässä on tanssia, musiikkia ja laulua, huumoria ja tärkeitä kysymyksiä elämästä.

Esitys on syntynyt yhteistyönä, mukana ovat DuvTeatern, Svenska Teatern, Resonaarigroup ja Wegelius Kamarijouset. Esityksen myötä DuvTeatern viettää 20-vuotisjuhlavuottaan.

Esityskausi: 26 lokakuuta 2019 - 7 helmikuuta 2020

Paikka: Svenska Teaternin Suuri näyttämö Helsingissä.

Lippuja voi ostaa Svenska Teaternin lipunmyymälästä. Lippumyymälän puhelin: 09 6162 1411

Lisätietoa saavutettavuudesta ja lipuista on Svenska Teaternin kotisivuilla:  www.svenskateatern.fi

Esityskieli on ruotsi.

Satu prinsessasta, joka ei ollut aivan tavallinen

Näytelmä alkaa kuin tavallinen satu. Tarina kertoo kuninkaasta ja kuningattaresta, jotka asuvat linnassa. Linnassa on myös ministereitä. Ministereille on tärkeää, että kaikki on tavallista, niin kuin on aina ollut. Kuninkaalle ja kuningattarelle syntyy kaksoset, kaksi prinsessaa, ja hovissa kaikki ovat iloisia. Mutta sitten ministerit huomaavat, että toinen prinsessoista ei olekaan ihan tavallinen, ja sen jälkeen kaikki muuttuu.

Näytelmä käsittelee ihmisten pelkoja, vääryyksiä ja kamppailua vallasta. Se käsittelee myös ikävää toisen ihmisen luo ja rohkeutta etsiä vapautta ja muutosta. Näytelmässä DuvTeatern myös käsittelee ensimmäistä kertaa sitä, miltä tuntuu elää kehitysvamman kanssa. 

Tarinan kertoja on Pöllö – hän, joka näkee kaiken sen, mitä me ihmiset emme huomaa. Hän kirjoittaa näytelmän tapahtumat muistiin. Niin ne säilyvät ja niistä tulee osa historiaa.

 

 

TEOSESITTELY SELKOSUOMEKSI

Tiistai 29.10. klo 18.20 Nicken -näyttämöllä
Torstai 5.12.  klo 18.20 Amos -näyttämön lämpiössä

Teosesittelyssä kerrotaan näytelmästä etukäteen. Tutustut näytelmän henkilöihin ja maailmaan. Esittely pidetään selkosuomeksi.

TEKIJÄT

Esiintyjät: DuvTeaternin ja Svenska Teaternin näyttelijät

Orkesteri: Muusikoita Resonaarigroupista ja Wegelius Kamarijousista

Käsikirjoitus ja laulujen sanat: DuvTeaternin työryhmä

Ohjaus: Mikaela Hasán

Musiikin sävellys: Markus Fagerudd

Koreografia: Carl Knif yhteistyössä näyttelijöiden kanssa

Näytelmässä ovat mukana

DuvTeatern
DuvTeatern on toiminut Helsingissä vuodesta 1999 ja viettää 20-vuotisjuhlaansa vuonna 2019.

DuvTeatern tuottaa näytelmiä, esiintyy eri tilaisuuksissa ja järjestää teatterityöpajoja ja draamakerhoja. DuvTeaternissa kohtaavat kehitysvammaiset ja ei-kehitysvammaiset taiteilijat.

 

Svenska Teatern
Svenska Teatern on suurin ruotsinkielinen teatteri Suomessa. Svenska Teatern tuottaa noin 8–10 näytelmää vuodessa. Lisäksi teatterissa nähdään vierailevia esityksiä ja esityksiä, jotka on tehty yhdessä muiden teattereiden tai teatteriryhmien kanssa.
 

Resonaarigroup
Resonaarigroup on helsinkiläinen pop- ja rockyhtye, jonka soittajat ovat kehitysvammaisia ammattimuusikoita. Vuonna 2019 yhtye viettää 10-vuotisjuhlaansa.

Resonaarigroup on osa Musiikkikeskus Resonaarin toimintaa. Resonaarissa on myös noin 300 oppilaan musiikkikoulu.  Resonaaria johtavat Markku Kaikkonen ja Kaarlo Uusitalo.
 

Wegelius Kamarijouset
Wegelius Kamarijouset on perustettu vuonna 2003. Orkesterissa on ammattimuusikoita ja musiikin opiskelijoita. Kamariorkesterissa on erilaisia jousisoittimia, kuten viulu ja sello. Orkesterin johtaja on viulisti Annemarie Åström.
 


 

Georgsgatan 18
00120 Helsingfors, Finland

info@duvteatern.fi
+358 50 351 2388